fredag 24 oktober 2008

Med flaggan i topp


I morse när vi åkte till jobbet såg jag att bussarna hade flaggor uppe på taket ovanför framrutan. Jag funderade en stund varför de hade det. Så kom jag på att det är FN-dagen i dag, den 24 oktober. Jag sa till K att bussarna har flaggor för att det är FN-dagen i dag och han undrade hur i hela världen jag visste det. Och det undrade jag också, men jag kommer ihåg att min systerdotter fyller den 24 oktober och då är det FN-dagen. Så himla enkelt att komma ihåg.

Vi borde flagga för alla Idolerna också, som sjöng ABBA-låtar i kväll. Det är inte lätt att mäta sig med abborna, men jag tyckte att det gjorde det ganska bra. Synd att Loulou åkte ut, hon behövdes i programmet. Pinsammast i kväll var Johan. Han bör åka ut snart, för han behöver växa till sig lite. Jag börjar fastna mer och mer för Alice, hon har det där lilla extra som behövs för att bli Idol 2008, men jag tippar ändå Kevin som slutsegrare.

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , ,

2 kommentarer:

Anonym sa...

Loulou lämnade Idol med flaggan i topp!

Karolin sa...

Jag som har sjukt datumminne kom ihåg att det var FN-dagen + att M hade FN-dagstema i skolan, ifall jag hade glömt.


Jag tycker oxå eg att det var synd att Loulou fick åka ut och hade gärna sett mer av henne, men jag tycker inte hon gjorde så bra ifrån sig i fredags..Tror att Alice och Kevin står i final. Kommer dock fortfarande ihåg katastrofen när Daniel åkte ut förra gången....så man vet aldrig vad som kan hända.