lördag 25 oktober 2008

Arbetsskadad



I natt har jag verkligen haft en mördarnatt. Sömnen har kommit i vågor, jag har haft värk i hela kroppen. Ord har upprepats i min trötta hjärna om och om igen, som ett gammalt mantra.

Zanidip. Zanidip. Zanidip*. Som ett pustande tåg. Om och om igen.

Jag tror att det har blivit lite mycket skrivande senaste veckorna, jag verkar visst ha fått mediciner på hjärnan. Kanske känner jag mig stressad inför Je:s USA-resa. Hon känner sig i sin tur stressad att de inte ska hinna med planet till New York från Zürich, men jag tror inte att planet åker utan dem, utan det väntar.

Nu ska jag i alla fall gå och dricka en varm kopp kaffe och lugna ner mig lite. Varma drycker sägs göra folk snällare och givmildare också, det kanske behövs i dag.


*Zanidip är en blodtrycksmedicin.

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , , , , ,

2 kommentarer:

CrimsonAnna sa...

Om du har en välsorterad hälsoksotaffär nära dig-kolla efter ett örtte som heter "Evening time" (ljusblå förpackningar). Mkt god och vilsamt te som hjälpte mig att sova när jag hade mycket i huvudet och var pressad. Annars tror jag på att rensa huvudet.

Bitten sa...

Tack för tipset. Teet är kanske något både för mig och K. :D