måndag 2 juni 2008

Dagens missöden och shoppingrunda


Om jag ska bli fotbollstränare och tjäna lika mycket pengar som Josè Mourinho kanske jag skulle ha råd att köpa lite nya behåar. I dag när jag kom till jobbet höll jag på att få en bygel i vardera näsborren. Behån hade gått sönder och byglarna hade trängt ut genom tyget och petade rakt upp. Jag fick snabbt försöka få tag på något att tejpa hålen med så byglarna inte skulle kunna tränga ut igen. Det är ju rentav livsfarligt att ha bygelbehå om den går sönder, man får byglarna rakt i ansiktet och det är stor risk att ståltråden petar in i näsan eller ögonen.

Vid lunch hände nästa malör. När jag skulle betala maten i restaurangen tog jag mitt passerkort till jobbet och drog det i apparaten, i stället för Visakortet. Synd att det inte gick att betala med det, det hade varit en liten löneförmån i alla fall. Jag tror nog att jag är lite trött och tankspridd och behöver vara ledig ett tag, minst ett halvår.

Något som var tur i dag var i alla fall att jag hittade en klänning, med Jo:s hjälp, att ha på studenten. Utan hennes hade jag med all sannolikhet inte hittat någonting alls som passat, utan hade fått åka hem tomhänt från stan. Det är bra att ha vuxna barn som smakråd, de är inte rädda att säga vad de tycker, utan man kan lita på deras råd i alla väder. Vad konstigt det känns att skriva att Jo är vuxen, men det är hon ju för hon är 22.

"Man upphör att vara barn när man inser att det inte blir bättre av att man berättar om sina bekymmer." (Cesare Pavese)

Inga kommentarer: