torsdag 19 februari 2009

TorsdagsReflektion v 8

Eftersom vi (varför säger jag alltid vi, jag har inte gjort något, det är bara K som jobbar i det här huset) har tagit ner hyllan som satt ovanför sängen då det är tänkt att vi (nu sa jag det igen) ska tapetsera i sovrummet, har jag numera alltför mycket s k i t på mitt sängbord. Jag har ju ingen annanstans att ha mina piller, smyckeskrin och annat nödvändigt. Dessutom upptäckte jag att det ligger en julduk under all bråten. Nåja, vi ska ju ändå börja med renoveringen nästa vecka är det tänkt. Så jag får väl stå ut med röran ett par dagar till i alla fall.




Fler TorsdagsReflektioner hittar du här.

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , ,

13 kommentarer:

Anonym sa...

Hoppas att ni fick ordning på röran och kommit i gång med renoveringen! Det tar en massa tid och ork. Men det blir fint efteråt!

sinneskatten sa...

Det där känner jag igen! får spader över allt som ligger i "drösar" här.
Tyvär kan jag inte skylla ifrån mig det är bara maken och jag som bor här, och han är en ordningsamtyp han!

Hedwig sa...

Lycka till i röran, jag är precis klar med min första röra. snart tar vi nästa rum.

Barbamorsan sa...

Vad kul att tapetrera, det vill jag med! hihi härligt nattduksbord, så hade jag det förr innan barn, nu "ryker" allt som ligger framme.

Karin Berg sa...

ser faktiskt ut som mitt sängbord. Och vi renoverar inte. Hoppas att ni har kommit i ordning nu eller snart.

Anonym sa...

Tjusigt ;-) Liknar mitt sängbord faktiskt. fast jag har mer tidningar på mitt.

Marie sa...

Oj oj oj ja där var det rörigt. Dock kul att tapetsera, lycka till.

Anonym sa...

Det är klart att det är "ni" som gör allt, inte bara "K". Någon måste ju vara arbetsledare...

Bra refketion...

Anonym sa...

Haha..det brukar inte vara så kul medan renoveringen pågår men det är så kul när det blir färdigt.

Anonym sa...

en pos sak med att fixa till hemma är att man faktiskt lyckas städa undan lite skit..en skrämmande sak är all skit man hittar och inser att man levt med under alldeles för lång tid..

Pumita sa...

Är det ingen som vill renovera hos mig?! Själv orkar jag inte. ;D

Anonym sa...

Haha, du är säker på att det inte är mitt sängbord du håller på att städa ;) Borde nog bli inspirerade och ta tag i mitt!

Le Loup sa...

*ler* Det här med "vi" känner jag igen, en exgubbe och jag, "vi" tapetserade om köket, "vi" gjorde ett stenparti i vårt torp.
Sannigen är dock denna: Köket var jag knappt inne i under tapet- och målarhysterin som rådde. Stenpartiets stenar var så tunga så att jag blev trött bara av att titta på dem. Men visst blev det fint, allt "vi" gjorde.... ;)