lördag 21 februari 2009

Inget tv-tittande i kväll


Ja, efter att ha lyssnat ungefär 5 sekunder på varje låt, som är kvällens bidrag i Melodifestivalen, konstaterar jag att värre dravel har jag väl aldrig hört. Enligt Aftonbladets Markus Larsson är det bara två låtar som håller måttet och inte ens de gör det, tycker jag. BWO låter precis som vanligt, det skulle kunna vara någon av deras tidigare hitar, men med annan text. Dessutom tycker jag att det är för mycket sjunga-i-näsan för min smak. Molly Sandén är en frisk fläkt i sammanhanget, men låten ...
Värre smörsångarballad får man leta efter. Låtarna är skit, men skulle jag heja på några artister är det väl EMD, bara för att de är så söta.

Nej, det blir inget tv-tittande i kväll eftersom vi ska ha gäster. Och jag tror inte att de är så värst intresserade av Melodifestivalen ändå.

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , ,

2 kommentarer:

Anonym sa...

enligt bard själv kan bara bwo och alacazar i hela festivalen klara sig i moskva. håller nog med.

http://nyheter24.se/noje/melodifestivalen/139955-nyheter24-moter-alexander-bard

Jah Hollis sa...

Jag kan lätt hitta tusen saker jag hellre gör än att titta på Melodifestivalen. Hoppas ni hade det trevligt med gästerna.