tisdag 24 februari 2009

Fettisdagen


I dag åt jag min första semla för i år. Troligen den enda också. Någon händig person på jobbet hade gjort ett helt gäng med semlor så det var bara att ta för sig. Fast jag har kommit på att jag egentligen inte är så förtjust i torr bulle med grädde på. Mandelmassan är godast, men jag klarar mig faktiskt utan. När jag var liten brukade mina föräldrar äta semla som låg mitt i en skvätt varm mjölk. Fy, så äckligt.

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , ,

2 kommentarer:

Anonym sa...

ja, semla ar inte det forsta jag saknar har borta direkt. klarar mig faktiskt helt utan :P

Le Loup sa...

Precis så tycker jag med! Jag ser semlorna i affären, tycker de ser så goda ut, köper dem, kommer hem, ger grädden till katterna, äter lite av bullen och ägnar mig helhjärtat åt mandelmassan...
Förresten, så är du utmanad.:)
http://ulvstrumpa.blogspot.com/2009/02/utmanad-av-teolinda_25.html