torsdag 12 februari 2009

Envisa katter


Katter är väldigt envisa djur. Wille kom redan vid halvfemtiden i morse och hoppade upp i min säng. Först pep han lite, sen buffade han på mig. Jag vände mig om från sida till sida för att få vara i fred, men han följde envist efter och pep och duttade på min näsa med tassen. Eftersom det inte fungerar att försöka säga åt katten att vara tyst och låta matte få sova, så gömde jag mig under täcket, men han grävde fram mig hela tiden. Kanske är detta straffet för att jag råkade sätta mig på honom häromdagen, han låg i fåtöljen där det låg en vit filt. Eftersom katten också är vit såg jag helt enkelt inte att han låg där, utan trodde att det bara var filten. Jag satte mig i fåtöljen och kände hur det vara något som sprattlade under rumpan och försökte komma loss. Efter den skräckupplevelsen satt Wille under soffan en lång stund och vägrade komma fram.

Den här filmen illustrerar på ett väldigt bra sätt hur det kan vara att ha en katt i huset.



Om någon blir sugen på att skaffa katt kan man läsa här att det finns tusentals katter på katthemmen som söker ett nytt hem.

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , ,

4 kommentarer:

Anonym sa...

är det inte småbarnsår, så är det kattår...

Bitten sa...

Jo, en hund kan man säga åt att gå och lägga sig och vara tyst, men inte en bebis eller katt. På så sätt är det lika.

CrimsonAnna sa...

Tack för tipset om den roliga filmen-känner igen mig lite. Fas mina går på knät direkt.

Anonym sa...

Vilken vacker katt! Det ser himla mysigt ut där han ligger. :) /Tass, katterna på Katthemmet Kompis