fredag 20 februari 2009

"Här är ditt liv" får nytt liv

Efter 19 säsonger ska Ingvar Oldsberg sluta som programledare i SVT:s succé ”På Spåret”. Ingen efterträdare är utsedd.

Efterträdare? De kan inte mena allvar, ska de verkligen ska köra programmet utan Ingvar Oldsberg? Han är ju "På Spåret." Ingen annan kan axla rollen som programledare för det programmet. Inte heller utan Björn Hellberg, som också lämnar programmet. Jag slår vad om att det kommer att bli som när "Loket" slutade leda Bingolotto. Tittarsiffrorna dalar, det är ingen som orkar se programmet längre.

Ingvar Oldsberg kommer i stället att leda klassikern ”Här är ditt liv”, Lasse Holmqvists gamla program. Det var ju ett tag sedan programmet sändes här, men jag kommer ihåg hur mina föräldrar satt som klistrade framför tv:n och såg det varje gång. Själv var jag nog inte så intresserad, men jag kommer ihåg att jag sett introt många gånger och jag kommer ihåg när Lillbabs alla före detta män var i studion samtidigt. "Här är ditt liv" är nog det ultimata programmet för Ingvar Oldsberg; lite hemlighetsmakeri, kändisar, skvaller och avslöjanden. Jag kan riktigt se honom sitta där och mysa när han avlöjar hemligheter om sina gäster.

Men varför? Varför ska det vara så svårt att hitta på lite nya program? Varför ska de alltid göra samma program, fast med andra programledare? Någon gång måste väl tittarna tröttna ...



Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , ,

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag kommer också i håg programmet. Eftersom jag var en sisodär 10-15 år gammal så tilhörde det väl aldrig favoriterna, jag tittde oftast bara på själva kidnappningen och blev för det mesta besviken då det var människor som jag inte kände igen. Ett sådant här program kan nog väckas upp igen, det är värre när de kör "Big brother" i femtioelva säsonger.
Håller med: Det blir inget På spåret utan Oldsberg och Hellberg!!!

Anonym sa...

Inte "Lillbabs alla före detta män" utan 2ett antal av Lillbabs före detta män"