lördag 14 februari 2009

Jag ska slåss i dina kvarter

I kväll är det alltså dags för min kväll i Melodifestivalen. Jag ska visserligen bara lyssna på en låt och en artist, men det räcker så himla väl för mig. Och efter att lyssnat en liten snutt på kvällens bidrag vet jag att det finns bara en som jag kan tänka mig och som förtjänar att gå vidare.

Jag antar att ni som känner mig redan har listat ut att det är Lasse Lindh med låten "Jag ska slåss i dina kvarter."

Resten av låtarna är bara utfyllnad, allt från slemmiga Måns Zelmerlöw till dunka-dunka Lili och Susie och alla däremellan.

Sedan beror det kanske på vad Christer Björkman tycker är bra. Efter vad man kan läsa i skvallerpressen tycks det vara han som regerar i Schlagersverige.

Jag ska slåss för dig, Lasse Lindh! Jag hade tänkt lägga upp en video som passar i dag på alla hjärtans dag, men den har jag redan haft i bloggen, så det får bli denna i stället.



Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , , , ,

1 kommentar:

Suss sa...

Lasse Lindh var och är min favorit också! :) Synd att han inte kommer längre men de flesta tycker ju om dunka-dunk och liknande