fredag 29 augusti 2008

Vi har blivit gödda


Nyss hemkommen från utbildningsdagar(=frossardagar) på Båsenberga med jobbet läser jag att Matmagasinet skrivit fel i receptet på en äppelkaka. Om det stod att det skulle vara 20 muskotnötter i en kaka skulle i alla fall jag dra öronen åt mig. Jag har alltid hört att man kan ha lite muskot i t ex potatismos, men att för mycket muskot är giftigt. Alla kan naturligtvis inte veta det och det är ju olyckligt att det blir fel i ett recept i en mattidning.

Vi har i alla fall inte blivit förgiftade där vi varit. Maten på Båsenberga är verkligen toppengod, allt var supergott och jag kan rekommendera detta hotell, som ligger en bit utanför Vingåker. Hela stället är väldigt smakfullt inrett och mycket hemtrevligt och fräscht. Jag tycker att Båsenberga slår de andra ställena vi varit på med hästlängder, både Loka, Selma Lagerlöfs spa i Sunne och Bredsjö. Dessutom ligger det ju nära, så det gick fort att komma dit och hem.

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , , , ,

1 kommentar:

Lamadjuret sa...

nä jag skulle krydda på med mer:) lite extra tutch, om man säger så:) inte en aning om det hade varit giftigt! men nu vet jag att den innehåller Tre giftiga fenoler (elemicin, myristicin, fenolalkoholen safrol)