torsdag 14 augusti 2008

Obekvämt mode


Det märks att listan över de tio värsta modemissarna är gjord av kvinnor. Visserligen är undersökningen gjord i Storbritannien, men den kan nog stämma här också. Jag upplever dock att det är mest svenska män som har strumpor i sandalerna, men antagligen tycker inte brittiska kvinnor om svenska män. Fotbollströjor kommer ganska långt ner på listan, och jag tycker att det mest är brittiska män som har dessa på sin semester, i alla fall på de ställen jag varit. De män jag känner bryr sig oftast inte om mode så mycket, de tycker mer att kläderna ska vara sköna och bekväma. Men numera har inte ens K strumpor i sandalerna eftersom jag tjatat om hur töntigt det ser ut, men han klagar hela tiden på att det är obekvämt utan strumpor, att det kommer in sand och småstenar i skorna och att fötterna blir antingen för svettiga eller för kalla utan strumpor. Det här med strumpor i sandaler måste vara ett nedärvt behov, eftersom jag vet att sonen inte heller tycker om att gå utan strumpor, men han har också fått ge sig på den punkten efter många pikar om hur fult det är. Det enda på listan som jag tycker är okej är i alla fall badbyxorna, men det måste vara för att jag vant mig att se K i sådana eftersom han varit simmare, och alla simmare hade förr Speedobadbyxor. Enligt min mening är det mest avtändande på listan fotbollströjor och Foppatofflor. Egentligen bryr jag mig inte om vad K har på sig om han tycker det är bekvämt, men fotbollströja och Foppatofflor, där går gränsen.

"Det är nu så en gång för alla: de flesta människor lever mer efter modet än efter förnuftet." (Georg Christoph Lichtenberg)

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , ,

Inga kommentarer: