tisdag 5 augusti 2008

Stoppa boxningen


Jag vet inte om det är alltför många smällar mot huvudet som fick Sveriges OS-hopp att uttala sig om att boxning för tjejer som OS-gren skulle förstöra boxningen för männen. Annars brukar ju inte boxare utmärka sig för att vara de mest intelligenta precis, men detta uttalande är ju rent diskriminerande. Boxning är den enda grenen i OS som kvinnor inte får delta i, och det verkar ju helgalet att det är så, för håller de på med boxning så låt dem vara med i OS också. I och för sig är det är väl allmänt känt att boxare som hållit på några år har en hiss som inte går riktigt ända upp, och jag tycker att ju fler som avstår från att boxas, desto bättre.


Till slut blev jag trött på att alltid få på truten
så jag började träna karate å boxning
å blev stark som satan
Men allt eftersom att musklerna växte
kände jag att synen blev sämre å sämre
sikket jävla öde
Nu e ja en glasögonorm, ja en glasögonorm
jävla glasögonorm
dom kallar mig glasögonorm, en jättestark glasögonorm
jävla glasögonorm
Är det nån som har lust att slåss med en glasögonorm??!!


(Eddie Meduza - Glasögonorm)

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , ,

Inga kommentarer: