onsdag 27 augusti 2008

Födelsedagsfest


I dag har vi haft födelsedagskalas. Kalas kanske är att ta i, men vi har i alla fall firat en 19-åring, vårt yngsta barn. I år fick hon baka sin egen tårta eftersom ingen annan riktigt hade tid, men jag hjälpte i alla fall henne i går kväll med den, för det var jag som malde mandeln. Hon blev uppvaktad i morse med ett par paket, men den bästa presenten fick hon redan förra veckan eftersom hon behövde gitarren då. Under dagen kom både farmor, mormor, morfar och vännen S medan storasyster ringde i går från USA och hon hade dessutom skickat en present med posten. Av storebror fick hon ett fodral att ha gitarren i, ett måste om hon ska släpa den mellan hemmet och replokalen. Eftersom både K och jag jobbade i dag fick vi inte träffa födelsedagsbarnet så värst länge för hon hade bråttom iväg till sin älskling. Jag hoppas att slutet på hennes födelsedag blev bra, för nu är den snart slut, och nästa gång fyller hon 20. En betydligt bättre ålder, enligt henne själv, 19 är bara en transportsträcka fram till dess.

Jag kommer ändå alltid att minnas dagen då Je föddes, efter en ganska jobbig graviditet. Hon hade ändå oddsen på sin sida, hon var nästan fullgången och vägde 3 880 gram, betydligt mycket mer och var nästan som en jätte jämfört med den här krabaten, som ändå lyckades överleva.

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , ,

Inga kommentarer: