söndag 3 augusti 2008

Tjurskalliga motståndare


Det är väl klart att matadoren Michel Lagravere Peniche eller "Michelito" och hans far blir sura när han inte får tjurfäktas i Frankrike. Michelito är visserligen bara tio år men har varit tjurfäktare sedan han var sex och har redan dödat 60 tjurar. Naturligtvis har han tjänat en massa pengar på det och jag tror inte att pappan skickar ut sonen att leka med döden för att han tycker det är kul. Den lille matadoren är ju en stjärna i hemlandet så inkomsterna är väl goda och pappan vill ha det bra, och pojken drar väl in pengar till tjurfäktarskolan i Mexiko. Michelitos far tror ju dessutom att tjurfäktningsmotståndarna attackerar sonen eftersom han blivit känd i media, inte för att det kanske ses som olämpligt att en tioåring leker med döden på en tjurfäktningsarena. Michelitos pappa är chockad över beslutet att förbjuda sonen att slåss med tjurar, men det är väl ingenting mot chocken om sonen skulle bli dödad, han är ju ändå bara ett litet barn och förstår inte bättre.


Ja, jag hade tur
Jag blev din tjur
Och du, du blev min ko
Ja det kan ingen tro, nåt sånt om Örebro
Örebro - det var mitt Waterloo
Örebro - där isades mitt blo'


(Galenskaparna & After Shave - Raggarkungen)


Läs även andra bloggares åsikter om , , , ,

Inga kommentarer: