lördag 30 augusti 2008

Jämställd man dödar inte passionen


Att jämlikhet mellan könen skulle döda passionen håller jag inte med om, jag tror det är männens lata sida som får tala när de säger så. Jag blir mer passionerad om vi hjälps åt med arbetet hemma, än om jag får slita ihjäl mig med hushållsarbetet och han bara ligger på soffan och vilar sig för att orka med herdestunderna. Jag tycker inte passion är en man som bär iväg en över axeln och knullar stående mot en vägg utomhus, utan passion kommer ur ömsesidig uppskattning och närhet. Jag vet ingenting som är mer avtändande än en man som koncentrerar sig på att bara vara man och att tillfredsställa sina och kvinnans sexbehov, och kvinnan får slita häcken av sig med jobb, barn och hushållsjobb bara för att mannen inte orkar vara så passionerad älskare efter en dag på jobbet om han måste "hjälpa till" med hemmets skötsel.

Jag har aldrig ens sett sambandet mellan jämställdhet och avsaknad av passion, i så fall är det nog något annat fel i relationen. Och en man kan vara extremt manlig om han lagar mat endast iförd förkläde eller dammsuger hela huset med tajt t-shirt så man ser musklerna spela.

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , ,

Inga kommentarer: