söndag 25 maj 2008

Totalt magplask

Nu tycker jag faktiskt att Eurovision Song Contest har spelat ut sin roll fullständigt. I kväll kändes det hela helt urvattnat och platt. Charlotte Perrelli slutade på 18:e eller 21:a plats eller var det nu var, och det är väl ungefär vad jag trodde skulle hända, de tippade favoriterna brukar inte hamna så långt upp på listan. Vad jag undrar är vad Carl Bildt har med hela spektaklet att göra och jag undrar också om det är bara jag som inte tycker att Björn Gustafsson är rolig? Jag tycker bara att han är pinsam och jag skämdes faktiskt å hans vägnar. Jag tyckte i alla fall inte att det var ett dugg roligt när han pratade på knagglig engelska och försökte ge 12 poäng till Sverige, bara otroligt löjligt. Charlotte Perrelli säger att hon gav allt, men vad hjälper det när framträdandet var helt intetsägande och låten inte är något vidare heller.
Om ESC ska ha någon framtid måste man nog hitta på ett annat system för röstningen för nu är det ju bara kompisröstning mellan grannländerna som gäller.

1 kommentar:

Jexxie sa...

Håller med om vad du säger!! Konstigt är det allt med kompisrösterna.

http://www.metrobloggen.se/starshollywood