fredag 16 maj 2008

Mobiltelefonerna ur funktion


När jag kom hem efter jobbet i dag var det stor oro här hemma. Flickornas mobiltelefoner fungerade inte och det var katastrof. Jag provade min telefon, men den fungerade inte heller. Hur klarade man sig förut, innan mobiltelefonernas tid? Det är inte klokt så fort man vänjer sig vid att alltid kunna ringa och också kunna bli nådd av andra, antingen via samtal eller sms. Det är ju sällan man använder den fasta telefonen numera, utan mobilen har blivit det självklara kommunikationsvalet.

Vi konstaterade så småningom att det måste vara fel på Telias nät eftersom både Je, S och jag har Halebop, som använder sig av Telias master. Flickorna var lite bekymrade hur de skulle kunna nå tjejen de skulle träffa, men de fick helt enkelt göra som man gjorde förr och chansa på att hon skulle vara med bussen. Nu verkar min telefon fungera i alla fall och jag kunde förut ringa till Je igen. Ordningen är återställd.

Inga kommentarer: