söndag 20 april 2008

Vilken härlig dag...


...man blir härligt glad. Vilken underbart solig och fin dag vi haft här hos oss. Vi har suttit på altanen och fikat och grillat hamburgare till kvällsmat. Herrarna i huset har tvättat sina bilar och bytt till sommardäck på morfars bil. Han var så tacksam. Det blev till och med för varmt för Wille, han gick in och la sig på ryggstödet till soffan. Nu är K i färd med att röja bort gamla torra grenar och gör riktigt fint. Förut ringde Jo också från USA och pratade en liten stund. De hade haft 27°C i går, men i dag var det tyvärr lite svalare. Låter härligt tycker jag med sådan sommarvärme i april.

Ja i morgon är det måndag igen och jag läste just att sjuksköterskorna runt om i Sverige ska strejka. Jag stöder dem helt och fullt, men jag tror inte att några på vårt sjukhus är uttagna i strejken, i alla fall inte än så länge. Sjuksköterskorna är verkligen värda högre lön, liksom alla personalgrupper som jobbar på sjukhuset i landstingets regi. Jag hoppas på att om sjuksköterskorna kan få upp sin lön rejält, så kan vi också hoppas på att få lite mer i lönekuvertet framöver.

Inga kommentarer: