lördag 19 april 2008

Orimligt hög lön

I går hade jag ett s k lönesamtal med min närmaste chef. Jag fick höra att jag gör ett jättebra jobb, att jag är en klippa på jobbet osv. Men jag vet ju att löneökningen inte kommer att bli så stor i alla fall, eftersom vi har pottsystem och alla medarbetare måste dela på potten. Jag kan se mig stjärnorna efter lönepåslag på flera tusen kronor per månad. Nej, jag räknar med att ökningen blir på några fjuttiga hundralappar, om ens det.

Annat är det med ishockeyspelare i Elitserien. Brynäs stjärnback Nick Angell tjänar 343 137 kronor per månad. Han har mer än 100 000 kronor mer per månad än vad jag tjänar på ett år. Då spelar han bara ishockey. Helsjukt! Jag hatar sport...

"Jag har aldrig just haft några större inkomster." (Al Capone)

Inga kommentarer: