torsdag 10 april 2008

Lite ledsen är jag nog

K sa att jag verkade ledsen och jag känner mig inte så pigg som vanligt. Jag tänker mycket på Jo där borta på andra sidan Atlanten, hur hon har det egentligen, med skolan och allt. Je sa att Jo längtar hem. Det känns inte så vidare värst bra att hon är så långt borta, inte när man längtar hela tiden. Jag försöker hålla modet uppe och egentligen är jag ju jätteglad att hon fått chansen att studera i USA, men ändå känns det tungt just nu. Hoppas att de hittar billiga biljetter så hon och B kan komma till studenten.

Je har i kväll åkt till "Fjollträsk" igen, till ML. Hon var jätteglad att hon kunde åka och jag bidrog med lite matpengar. Hon ska åka till U-sala också på lördag kväll och träffa kompisen E för att fika. Je är i farten hela tiden, ingen tid får gå till spillo. Hon trivs när hon har saker på gång och det är bäst att passa på att göra en massa nu, för nästa vecka ska hon ju börja jobba. Visserligen ska hon väl kanske inte jobba så mycket i början.

I morgon är det i alla fall fredag och det känns skönt. Jag tror jag behöver ett par dagar ledigt. Nu ska jag ta en dusch och sedan är jag färdig för sängen. Jag ska försöka komma i säng före tolvslaget för en gångs skull.

"Ingenting torkar fortare än en tår." (Apollonios från Rhodos)

1 kommentar:

hannamia sa...

men lilla mamma, jag har det bra har faktiskt. det ar bara jobbigt ibland nar jag ar lite ledsen, da saknar jag er alla extra mycket. men jag ar i alla fall val omhandertagen av bade familjen har och pojkvannen