lördag 5 april 2008

Trött, tröttare, tröttast

Jag kommer inte ihåg om jag läst det eller hört på radion, förklaringen till varför vi alla är så ofantligt trötta. Alla i omgivningen säger att de är trötta och det sägs bero på den snöfattiga vintern. I vanliga fall lyser snön upp så mycket att det räcker med det ljuset för att vi ska bli pigga, men som alla vet så var det inte så mycket snö i vintras. Därför känner vi oss extra trötta nu på vårkanten. Förra sommaren var ju också ganska solfattig och vi fick väl inte nog med ljus då heller, eftersom det regnade så mycket. Vi får hoppas att vi alla blir piggare nu när våren är på väg, och att sommaren blir solig så vi får tillräckligt med ljus till nästa vinter.

"Svenska hjärtan tinar aldrig när dom väl har frusit
Skitsnack, ge mig kärlek och passion och hunger och magi så smälter jag rakt av
Och vi som väntar på något gott vi väntar alltid för länge jag vet, jag vet
men ett liv med låga krav är som sommar utan sol och vinter utan snö
Och vem vill leva så"
(Lasse Lindh)

Inga kommentarer: