tisdag 22 april 2008

Hur mycket tjänar en sopåkare?


I dag har K åkt till Moskva av alla ställen, har ringde förut och berättade att han var framme. Han skulle på cocktailparty, fint värre alltså.

Je och jag åkte förbi Resecentrum på hemvägen och köpte bussbiljett till fredag, då hon ska bege sig till Stora Staden. På lördag ska hon och E till något ställe som heter TheStudio och bli gratis sminkade och fotograferade. Ja, fotona kostar förstås multum, men det är ju en kul grej. Jag får väl bidra med en slant om det blir bra foton.

När vi väl kom hem så upptäckte jag till mitt förtret att soptunnan inte var tömd, och inte grannens heller. Jag hittade en mailadress till kommunen och skickade en liten förfrågan om varför de inte tömt. Soptunnan är ju rätt så full eftersom de bara tömmer var 14:e dag. Dessutom är det ju ganska varmt nu så stanken lär ju bli vidrig. Jäkla slarvsopgubbar! Dessutom tjänar de väl bra mycket mer än sjuksköterskorna. Arbetsgivarna säger att sköterskornas strejk är samhällsfarlig, men jag tror bara att det är deras sätt att få sjuksköterskorna att ge upp kampen om högre lön. Hoppas att de inte är så lättskrämda.

Jag har ett förslag att man kan ta alla pengar som fuskas bort på socialbidragen och ge till vården. Då kanske vi andra personalgrupper i vården också skulle kunna få högre lön.

Inga kommentarer: