fredag 4 april 2008

Störande upprepning

I dag var det en ovanligt lugn fredag på jobbet, i alla fall för mig. En överraskning var att avdelningschefen och bitr avdelningschefen fick T-bladstårtan helt oväntat och de blev förstås jätteglada. De behöver all uppmuntran de kan få efter alla utbrott av vinterkräksjuka på avdelningen. Jag antar att det var övrig personal som nominerat dem. Tårtan var god och smakade bra till vårt eftermiddagskaffe.

Annars lyssnade jag som vanligt på P3 och P3 Star (eftersom jag inte orkar höra på den nya fjårtisen på P3 mellan kl 13 och 14). I dag var det fredagsflirten (på P3) och det är alltid lika pinsamt trevligt. En sak som jag stör mig på på den kanalen är att de bara spelar samma låtar hela tiden. Det är en variation på kanske 10-15 låtar som går om igen, igen och igen. Jag förstår ju att det är de populäraste låtarna, men ingen annan låt har en chans att bli spelad. Jag vill ha lite variation på musiken, både gamla och nya låtar. Jag menar då inte ett eller ett par år gamla låtar utan lite äldre också. Helt hopplöst tråkigt musikutbud ibland.

1 kommentar:

Anonym sa...

Skönt att höra att det är fler som inte orkar med fjårtisen!!