tisdag 29 april 2008

Glömda pinaler på toan


Läste om en polis som var i tingsrätten i Eskilstuna och blev nödig och behövde gå på toa. Eftersom det är svårt att sätta sig på toaletten med en pickadoll på sig så lade han ifrån sig den och när han var färdig gick han därifrån utan pistolen. Tydligen är det ganska vanligt att poliser glömmer vapnet i samband med toalettbesök. I alla fall så kom en åklagare efter honom och hittade vapnet. Vilken tur att det inte var en skurk!

Jag brukar också glömma viktiga saker på toan. När vi var i London en gång och jag gick på toa på flygplatsen så glömde jag min handväska, eftersom jag hängt den på en krok. I väskan fanns naturligtvis mitt pass, plånboken och biljetten. Efter några minuter märkte jag att jag glömt väskan och rusade tillbaka, men mötte då en kvinna med min väska dinglande på armen. Hon gick runt och frågade om det var någon som glömt väskan på toaletten. Jag skämdes jättemycket när jag var tvungen att ropa till henne att det var min väska. Turligt nog var det en ärlig kvinna och det var också tur att ingen annan hade lagt beslag på väskan, då hade jag nog aldrig förlåtit mig själv. Numera kontrollerar jag alltid flera gånger att jag inte glömt något när jag går ut från en offentlig toalett.

Inga kommentarer: