söndag 27 april 2008

Hur sjuk kan man bli?


Läste om mannen som haft sin dotter inspärrad i 24 år i en fängelsehåla i källaren och förgripit sig på henne. Hon ska visst också ha fött sju barn åt sin far under årens lopp. Dottern har berättat att fadern drogade henne, satte på henne handfängsel och låste in henne när hon var runt 18 år gammal. Polis och åklagare bedömer hennes historia som trovärdig trots att hon uppges vara extremt psykiskt störd, men det är väl inte så konstigt om hon är det.

Hur många monster finns det i världen? Har kan människor blir så sjuka att de gör en sån här sak?

Vi lever i alla fall ett tämligen lugnt liv. Efter en lördagskväll tillsammans med goda vänner på middag, med påspädning av risken för bröstcancer och eliminering av insjuknande i hjärt- och kärlsjukdomar, har söndagen varit ganska seg. Vi sov länge och åt sedan en stadig frukost, vilket vi väl behövde efter gårdagskvällen. Sedan åkte vi till sommarstugan med farmors tv som vi haft här över vintern. På vägen dit såg vi ett svart rökmoln över Närkeslätten och vi fick senare reda på att det brann för fullt i en lagerlokal i fängelsesamhället. Det var i alla fall den svartaste röken jag har sett och jag tror att de först nu fått branden under kontroll. Väl hemma igen kom tröttheten smygande efter nattsuddet och det var dags att sluta ögonlocken en stund ganska sent på eftermiddagen. Jag väcktes av ett sms från Je för det var dags att hämta henne vid bussen. På vägen hem åke vi förbi och köpte kebabpizza och tonfiskrulle och lite godis till Je eftersom hon var så sugen. Nu ska jag ta en dusch och sedan gå och lägga mig för det är ju en dag i morgon också. Jag kan ju ha den goda föresatsen i alla fall att gå och lägga mig före kl 23.00. Jag har en känsla av att morgondagen på jobbet blir ganska seg också, måndagar har en tendens att vara det. Gäsp...

Inga kommentarer: