lördag 5 april 2008

Körslaget - nej tack

"Det här är inte körsång, det är bara skräp", säger Roland Horovitz, körledare sedan många år. Jag håller med honom, men jag är väl inte rätt person att uttala mig om detta program, för jag har ju inte ens sett det. Det räcker med att se de små förhandstittarna som är mellan andra program för att få mig att säga nej tack. Hela upplägget verkar så klämkäckt och jag står bara inte ut att se och höra artister leda körer i tv. Jag orkar i och för sig inte med att höra på dem i vanliga fall heller, utan kör. Programmet skulle väl vara okej kanske om det inte sändes i tv på bästa sändningstid. Jag har själv sjungit i kör och tycker att det är jätteroligt, men nej, jag tänker inte ge programmet en chans i dag heller. Det är ju tur att det finns en avstängningsknapp. Vi kommer förresten inte att vara hemma för vi ska på Risbergska skolans Vårkonsert, som jag uppskattar 1 000 gånger mer att se och lyssna på än detta kommersiella trams, som kallas Körslaget.

"Publiken, publiken, hur många dumbommar behöver man för att skapa en publik?" (Nicolas de Chamfort)

5 kommentarer:

Anonym sa...

Titta innan du dömer. Sluta vara så negativ.

Bitten sa...

Grejen är att jag orkar inte ens tänka på att jag ska titta.

Anonym sa...

haha ...jag förstår ej alla ...det är ju en skitrolig prog.idé ...varför inte lyssna o ha kul.....det bästa prog. på länge istället för massa såpor som alla som inte har något liv gillar . Kul med nya ideér .....tummen upp

Anonym sa...

Tråkigt att du och andra som sågar programmet inte verkar veta vad det hela går ut på. Alla körer tävlar i syftet att vinna 500,000:- som kommer gå till välgörenhet i körledarens hemkommun.

Folk borde sluta vara så negativa och titta på det stora hela. Sen när blev gjädje och sång något negativt och dåligt?

Bitten sa...

Anonym 1 och 2:
Jag tycker visst om att lyssna på sång och körer, det är mycket musik i det här huset. Det är några medverkande som jag bara inte orkar se, så enkelt är det. Synd, annars verkar programmet vara bra, alla talar ju om det (som alla talar om Idol, Let´s dance m fl program).