måndag 8 december 2008

Landning i San Diego


Läser i Aftonbladet om att ett stridsplan störtade mitt i ett bostadsområde i San Diego, Kalifornien. Det fick mig att minnas när vårt plan skulle landa i San Diego. Visserligen inte på militärbasen, men på den stora civila flygplatsen. Inflygningen gick precis över hustaken, i alla fall kändes det som det. Jag kunde inte låta bli att tänka på de som bor precis där, mitt under där planen flyger på väg till landning. Vilket himla buller det måste vara hela dagarna, och även på nätterna, när planen svävar precis över hustaken på låg höjd. Jag tror aldrig jag varit så rädd vid någon landning, varken förr eller senare, det kändes precis som om vi skulle snudda taken. Med tanke på att flygplatsen har 17 miljoner passagerare per år så passerar det en hel del plan.

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , ,

Inga kommentarer: