tisdag 16 december 2008

Ett stressmoment mindre


Satt uppe i går kväll och skrev våra julkort. I dag är sista dagen att skicka iväg dem, om man vill att hälsningen kommer fram före jul - om man sätter på julfrimärken vill säga. Annars kan man lägga på julkort till den 22 december, med vanligt frimärke på. Jag tycker att det är jättekul att få julkort, men tycker att det känns mer och mer betungande att skriva för varje år, men vill ändå inte lägga ner denna fina tradition. Annars gick det osedvanligt lätt att skriva dem i år, sittande framför datorn med hitta.se. Inga problem att hitta adresser och postnummer. Före internets tid fick man ha en adressbok och leta i efter adresserna och den där boken hade en salig förmåga att försvinna, så varje år fick man ägna en stund åt att leta efter den också.

Men nu är det klart, julkorten stoppas i postlådan i dag och ett stressmoment mindre har det blivit fram till en fröjdefull jul.

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , ,

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag gillar oxå julkort. Har otroligt svårt för dem som skyller på att det är så dyrt med julkort och att de därför väljer bort dem. Såg t o m att det fanns gratis julkort att få vid postutlämningen på Coop. Då är det 5 kr man betalar för ett kort med frimärket då, och 5kr/vän tycker ajg gott man kan kosta på sig.

sedan upptäckte jag själv att jag tänkte lite lustigt. julfrimärkena räckte inte till, så jag tänkte ge mig ut och köpa nya men så insåg jag ju att jag kan lika gärna ta vanliga frimärken. det är ju bara 50 öres skillnad, och vad är 50 öre, får man ens ngt för 50 öre idag? jag fattar inte varför man inte sänker frimärkessumman rejält inför jul, då det klagas på att fler och fler överger traditionella julkort.