torsdag 11 december 2008

Dumt att byta namn


Att Globen ska byta namn bara för att Ericsson blir sponsor låter lika befängt som när Eyravallen bytte namn till Behrn Arena. Det är aldrig bra att byta ett väl inarbetat namn, man vad gör inte företagen för att få lite reklam?


I alla fall har jag nyss fått veta att sonen inte blir varslad den här omgången och det känns ju skönt. Ingen på hans avdelning drabbas nu, men läggs nytt varsel nästa år så finns inget jobb att gå till efter semestern. Han har i och för sig en gedigen utbildning i ryggen, men finns inga jobb så hjälper ju inte det. Det är bara att hoppas att krisen vänder och att han får behålla sitt jobb.

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , , ,

4 kommentarer:

Anonym sa...

Bra att du skriver ett blogginlägg om en artikel du inte ens har läst... Du verkar vara riktigt smart...
"När aftonbladet.se når Henry Sténson vid klockan 17.30 på torsdagen förklarar han att det är namnet Stockholm Globe Arena, Globens egentliga namn, som kommer att ändras.
– I folkmun kommer Globen att heta Globen för all framtid. Globen är dessutom ett ganska bra namn, säger Henry Sténson till aftonbladet.se.
– Men det är i det egentliga namnet som syns på biljetter och affischer, inte minst utomlands, som vi på något sätt vill få in Ericsson."

Bitten sa...

Nämen, jag är blond.

Anonym sa...

Hoppas M klarar sig framöver oxå. Som sagt även om man har en bra utbildning i ryggen så räcker det ju inte om inga anställer ngn.

Jag tycker det är helt OK att det mesta i Öo heter Behrn just nu(det där som stod igår i NA om Berhnbro var väl lite väl överdrivet iofs). Det är ju tur att ngn vill satsa på staden. Däremot så kan jag tycka att han kunde väl ha behållit Eyravallen i namnet och kallat det Behrns Eyravall eller ngt sånt. Men men...annars så orkar jag inte direkt bry mig om namnbyten hit och dit. Det är väl innehållet som räknas.

Anonym sa...

Förresten är det ju alltid lika trevligt med personer som kommenterar med en sdn trevlig ton som anonym gjort och dessutom gör det anonymt så att ingen kan veta vem det är. Även om du kanske har missförstått artikeln eller inte läst så noga som Anonym tycker att du borde, så kan man ju iaf hålla en trevlig ton och inte hålla på med sådana där dumma elaka nedvärderande kommenterar tycker jag.