fredag 15 oktober 2010

Tema fredag - Reseupplevelser



En av mina absolut största reseupplevelser var i USA.
Vi bilade från Medford, New Jersey till Niagarafallen.
Bilden är tagen på den kanadensiska sidan.
Det var också en upplevelse att åka i den lilla båten,
Lady of Mist, så nära fallen att vi blev alldeles blöta.
Jag har alltid trott att Niagarafallen ligger mitt ute i
ödemarken, men tji vad jag bedrog mig.
Det är världens turistindustri kring fallen och en hel
stad är uppbyggd kring dessa.
I sann amerikansk anda förstås.

Här kan du se bilder från fler reseupplevelser.

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , ,




9 kommentarer:

Maria G sa...

Åhh vilken fin bild!
Niagarafallet är mäktigt, stort och fint. Det skulle jag också vilja se, men jag är flygrädd, så hur det blir med den saken det återstår att se :)
Ha en riktigt bra dag!

Anni sa...

Jag förstår att det måste vara otroligt mäktigt! Och vilket utsökt exempel på att bilder minsann också ljuger - de visar inte alltid allt som finns...

Anneli - A'la Foto sa...

Vacker bild med härliga färger har du fångat! Förstår att det var en mäktig upplevelse!

trevlig helg!

Cecilia Artista sa...

Underbar bild från Niagarafallen! Det måste verkligen ha varit en fantastisk upplevelse!

sinneskatten sa...

USA måste vara alldeles något alldeles speciellt.

Beppan sa...

Säkert en mäktig upplevelse även om det blivit en rejäl turistfälla på senare år...

Jah Hollis sa...

Snygg bild. Jo, amerikaner vet väl att göra pengar på det mesta. Där verkar framgång mätas i inkomster.

Erik "Semlan" sa...

Kan tänka mig att det var något utöver det vanliga. Du var klok som tog båten och höll dig nedanför fallet och inte satte dig i en tunna och for utför fallet. Det verkar vara lite "over the top" under kategorin "reseupplevelser"...
Du får ha en skön helg. Kanske blir det någon ny reseupplevelse? :-)

Pumita sa...

Trist med kommersen men en fantastisk upplevelse ändå kan jag tänka mig.