måndag 11 oktober 2010

Dags för polisen att börja jobba lite

Bild: Pavel Koubek


Det går en galning lös där ute. Som våldtar kvinnor. Och om jag nånsin trodde att han bara ger sig på unga kvinnor så får jag tänka om.
För en våldtäktsman spelar inte åldern nån roll, det är inte kvinnan i sig som är grejen, utan akten.
I går kväll när jag dottern och jag var ute och gick i mörkret (ja, vi var två) tyckte jag det kändes obehagligt att vi faktiskt såg så väldigt många ensamma kvinnor som var ute och motionerade. Jag förstår inte att de vågar gå eller springa ensamma där i mörkret. Sedan förra hösten har minst 13 våldtäkter och våldtäktsförsök inträffat.
Polisens teori är att det rör sig om två olika våldtäktsmän. Vilket är värre.
Det betyder alltså att det finns två galningar där ute!

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , ,

Inga kommentarer: