tisdag 5 oktober 2010

Jag vägrar att klä mig i tantkläder

Trots att jag är en "tant" hoppas jag att jag inte beter mig som en sån, eller såsom andra tycker att medelålders ska klä sig utan att vara patetiska.

Jag struntar också i att vissa tycker att kvinnor över 40 inte ska ha långt hår.

Jag tycker det är snyggt med lite urringning och hatar tröjor som går för högt upp i halsen.

Jag skiter fullkomligt i om folk tycker jag är för gammal och för tjock för tajts, det är väldigt bekvämt. Resår i midjan och inget fladder kring vaderna.

Jag tycker inte om att ha lång kjol, precis över knäet eller kortare känns bekvämt för mig.

Och jag älskar att gå med skor med lite högre klack. Trots att jag inte har några välsvarvade spiror. Och trots att jag är enligt många yngre är lite för gammal för sånt.

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , , , , ,

1 kommentar:

Le Loup sa...

Absolut! Har folk inget bättre för sig så varsågoda att bedöma och döma. Själv ägnar jag mig åt att trivas med mig själv. :)