onsdag 6 oktober 2010

Inget slår en dag på Ikea

Skulle du rekommendera dina vänner att handla på Ikea? Det är förmodlingen en högst hypotetisk fråga eftersom ALLA handlar på Ikea, ung och gammal, rik och fattig, vänner och ovänner. Det finns förmodligen inte många i detta land som aldrig har varit på ett Ikeavaruhus. Vi är där flera gånger i månaden om året. Ibland köper vi några ljus, ibland lite större och dyrare saker. Men det är alltid trevligt att handla på Ikea. Antagligen för att de har vettiga grejer till vettiga priser. Det gäller dock att vara där rätt dagar i månaden. Måndagar och tisdagar är säkra kort, men jag drar mig för att åka dit en lördag efter att lönen precis har kommit, då är det knökafullt och folk springer som yra hönor.

Det roliga är att Ikea ser likadant ut även om du är i t ex Philadelphia (som är det enda Ikea jag varit på utanför Sverige). Skyltarna är lika, utställningarna av möblerna ser likadana ut och hör och häpna, jag fick faktiskt hemlängtan.

Här finns fler favoritbutiker.

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , ,

1 kommentar:

Le Loup sa...

Jag har inte köpt något på Ikea på över tio år, jag gillar deras saker men hatar deras varuhus. Eller kanske inte så mycket varuhusen i sig som myriaderna av människor som ilar omkring. För ett tag sedan gjorde jag ett kort stopp i deras lunchrestaurang. Samma sak hände där. Inget fel på maten men jag hatade omgivningen. Det var som att komma tillbaka till skolbespisningen igen.
Fanns det ett Ikea med mindre folk, mindre yta så skulle jag nog gå dit oftare. Som det är nu är det lika attraktivt för mig som att få en yxa i knät.