onsdag 27 oktober 2010

Sköterskor som sköterskor?

Måtte jag aldrig hamna på nåt boende där jag är helt försvarslös när jag blir gammal. På Kungsgården i Kumla anklagas tre undersköterskor för att ha terroriserat sina patienten under flera år. Tack och lov har det nu uppdagats och om anklagelserna inte är falska är det för sorgligt.

Jag tror att alla inte passar att arbeta inom vården. Det krävs oerhört mycket empati och förståelse för att jobba med gamla och dementa människor och det går inte att styra militäriskt över människor som är sjuka och inte klarar sig själva och som är i beroendeställning. Jag har upplevt att en del kan vara lite väl hårda och känslokalla mot sina patienter. Om vårdpersonalen vantrivs så mycket med sitt jobb så de måste vara elaka kanske det är dags att göra nåt annat i livet.

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , , , , , ,

1 kommentar:

Malin-Charlotta sa...

Läste om detta i NA idag. Jag säger som du, måtte jag aldrig hamna försvarslös på ett hem när åldern är inne. Tänker på hur det kunnat pågå så länge utan att något görs åt saken. Mänskligheten i ett blundade nötskal?

Från det ena till det andra gillar jag dina foton skarpt. Keep up the good work i bloggvärlden!

Hälsningar en nytillkommen läsare

Malin-Charlotta