tisdag 14 april 2009

Tisdagstema - Godis



Eftersom jag är en riktig godisråtta har jag inte många bilder på godis då jag oftast har ätit upp det fortare än kameran kommer fram. Och av den gångna helgens snask (min mamma sa alltid snask och inte godis) återstår bara några smulor och sockerkorn. Jag hittade i alla fall en bild i mitt arkiv på mitt favoritgodis som är plockgodis. Jag tycker om blandningen, att kunna välja olika smaker; sött, surt eller salt. Lakrits är dock favoriten bland godisarna, särskilt de hårda med lakritspulver inuti.

Mer godisfoton kan du se här.

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , ,

10 kommentarer:

Marie sa...

Godmorgon godiskompis. Vi delar passionen för smågodis ser jag. Ha en fin tisdag. Kram.

Carina sa...

Gott! för både ögat och munnen...
Ha en underbar tisdag!
Kramen.

gitsie sa...

Ja visst är godis gott, fast efter helgen som gick så känns det som att man står sig ett tag utan godis. ;)

Anonym sa...

mitt ansikte vittnar om alldeles för mkt godis i påsk... : (

Hedwig sa...

Godis är gott ibland, men har jag inget är det inte något problem. Nu efter helgen lär det dröja länge innan jag äter nåt igen.

Amanda sa...

Inte lätt att vara godisberoende och plockgodis är ju så himla gott. Jag måste försöka införa godis bara en dag i veckan. Mitt godis var slut när jag såg temat. /Amanda

marie roxbro sa...

Min typ av godis...smaskens

Kerstin sa...

Ja det är inte lätt för oss godisälskare att hitta nåt objekt för det tar slut så fort. :) Tur att du hade lite sen tidigare.
Ha en fin dag.

Bodil sa...

Smågodis är gott, tänk att plocka det man tycker bäst om.

Ha en fin vecka/ Bobo

annalarssonphotography sa...

Plockgodis ÄR verkligen gott!! :)

Ha en fin tisdag!
Kram Anna