onsdag 1 april 2009

Den sjunde kameran


Nu har vi varit på det stora varuhusest som påminner om ett hönsnät. Allt var väldigt fint upplockat i alla hyllor. Dessutom var alla hyllor märkta med siffror och alla fack med andra siffror. Så man lättare ska hitta det man söker. Överallt stod det datorer så kunderna kan söka själva efter det de letar efter. Hur praktiskt som helst. Man slipper prata med en enda människa och kan gå helt i sin egen takt och strosa runt bland hyllorna. Jag rekommenderar dock starkt att följa de vita pilarna mot blå botten som finns i golvet, annars är man fullkomligt lost bland hyllorna. I såna affärer trivs jag; det är billigt, det finns mycket att välja på, allt står prydligt i hyllorna och det är inte alltför mycket folk och framför allt är det inga expediter som så påpassligt står precis där man hade tänkt att studera vilka olika sorters äggkokare som kan tänkas finnas. Ja, jag vet. Allting är tv-övervakat och det sitter säkert någon snubbe och följer alla kunder i en tv, men jag kan väl få tro att jag är så gott som ensam i affären och kan ta ut svängarna lite. I alla fall hittade vi det vi sökte, och jag lovar att det fanns många sorter att välja på. Äntligen en affär som har riktiga varor i lager och inte bara i annonsbladet.

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , ,

Inga kommentarer: