onsdag 1 april 2009

Aprilskämt


I dag har jag varit riktigt duktig. Efter jobbet, som för övrigt blev klart redan klockan 11, så åkte jag hem för att ha storstädning. Jag tvättade alla fönster och bytte gardiner, städade i garderoberna och vädrade alla kläder, strök hela högen med dukar och annat som behövde strykas, dammsög och torkade golven överallt. När allt var klart gick jag ut och satte mig på altanen i vårsolen och njöt av en kopp kaffe med nybakade bullar.

Jag tror ingen som känner mig gick på det där, för det var ett aprilskämt. Men jag önskar att jag verkligen hade gjort allt, för det skulle behövas.

Lite andra aprilskämt finns här, här, här, här och här bl a.

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , ,

2 kommentarer:

foto CHIP sa...

Gu' vilken tur! Jag höll på att svimma av trötthet :)

Marie sa...

Ha, ha, ha. Jag var helt faschinerad när jag läste inlägget. Tänkte, vilken supermänniska. Sedan anade jag oråd eftersom jag läste din torsdagsreflektion innan ;-)
April, april ;-)

Jag gillar din blogg så mycket att jag vill lägga uåpp den hos mig. Är det ok?