onsdag 16 april 2008

Vitaminpiller dödar


Jag tycker det står varje dag i tidningen att man får cancer av än det ena och än det andra. Ät inte det och ät inte det för då får du cancer. Ända sedan jag var liten har jag hört att vitaminer i alla former är bra för hälsan. Jag har ätit vitaminer och även betakaroten under perioder och nu läser jag att vitaminer i tablettform skadar mer än de gör nytta. De rubbar visst kroppens balans, och antioxidanter i tablettform dödar fler i västvärlden än de räddar. Däremot är vitaminer i frukt och grönsaker bra för hälsan och man får i sig tillräckligt om man äter fem portioner av frukt och grönsaker varje dag (uj, uj, uj vad man får äta och stå i).

Så nu ska jag slänga alla vitaminburkar som står och skräpar, för vem vill få cancer och hjärt- och kärlsjukdomar av några små jädra piller?

Inga kommentarer: