måndag 28 april 2008

Inga gröna fingrar

Jag har absolut inga gröna fingrar och kommer aldrig att få. Jag köpte penséer förra veckan och satte utomhus. I lördag frågade K om jag hade tagit bort blommorna som var i hängamplarna och då fick jag till min fasa se att de låg ner och var alldeles vissna. Jag hade naturligtvis glömt att vattna dem. Tack och lov var det i alla fall en som tog sig igen, men jag får nog ha några andra blommor där, några som tål lite torka emellanåt. Jag är helt hopplös, jag kommer aldrig ihåg att vattna våra krukväxter om jag inte bestämmer att göra det en viss dag i veckan, så varje lördag är det min blomvattnardag. Visserligen kan jag glömma att vattna på lördagen, men då kommer jag kanske ihåg att vattna på söndagen, eller måndagen eller...
Oftast kommer jag ihåg att vattna när jag ser att någon blomma hänger mer än vanligt. Jag skulle i alla fall aldrig få problem med att bli av med krukväxter som jag fått och egentligen inte vill ha. Jag bara glömmer att vattna dem och så är det problemet ur världen.

Utomhus växer vår scilla i alla fall, men dem behöver jag ju inte vattna, de växer som ogräs i gräsmattan.

Inga kommentarer: