tisdag 15 april 2008

Vedermödor i provhytten

Jag brukar klaga på att ingen ringer mig på min mobiltelefon, men nästa gång jag ska prova kläder ska jag inte svara när det ringer. Dels är det pinsamt att stå i en provhytt och prata, man vill ju inte precis prata så högt eftersom alla runt omkring hör precis vad man säger och dels är det svårt att klä på och av sig med bara en hand ledig.

I går efter jobbet gick jag på stan eftersom K skulle jobba lite längre och hämta upp mig senare. Jag gick in i en affär för att kika lite på kläder och upptäckte då att de hade rea på underkläder. Eftersom jag länge tänkt att jag behöver en ny behå så började jag titta om det kunde finnas någon på rea. Eftersom det hängde ganska många behåar på samma ställe var det inte helt lätt att hitta rätt storlek. Medan jag stod där och bläddrade bland storlekarna så ringde min mobiltelefon. Det var K som meddelade att han skulle åka från jobbet och hämta mig nånstans på stan.

Jag tänkte i alla fall prova en behå när jag äntligen hittat rätt storlek, så jag travade iväg till provhytten. Det var ganska svårt att se om hytterna var lediga eller upptagna och jag öppnade dörren till en hytt, som jag trodde var ledig. Där inne stod naturligtvis en kvinna med överkroppen bar. Jag stängde snabbt dörren och mumlade några ursäkter. Ganska skämmigt.

Mitt emot fanns en ledig provhytt så jag gick dit och tog av mig på överkroppen. Just då ringde mobilen igen och det var Je. Hon undrade när vi tänkte komma hem och jag förklarade att jag var på stan och provade kläder. Med mobiltelefonen i ena handen försökte jag få på mig behån med den andra, men jag lyckades naturligtvis tappa telefonen och den for längs golvet till provhytten bredvid. Jag kunde inte nå den alls utan jag fick alltså med bar överkropp lägga mig på alla fyra och försöka nå telefonen. Jag kände mig precis som om jag var med i någon inspelning av värsta erotiska filmen och kollade att det inte satt några övervakningskameror i taket. Som tur var nådde jag telefonen om jag sträckte mig, men i samma stund som jag fick grepp om den slogs den ihop och samtalet bröts. Jag fortsatte då i alla fall att försöka prova behån. I andra änden undrade Je förstås vad som hänt och varför samtalet bröts och trodde att någon hade snott min telefon. Just som jag hade fått på mig behån och skulle knäppa den så ringde Je igen och då gav jag upp försöket att prova. Nästa gång kanske jag i alla fall ska stänga av ljudet på telefonen så jag inte hör att det ringer och kan prova kläder i lugn och ro. I alla fall om jag är bar på överkroppen.

Inga kommentarer: