torsdag 3 april 2008

Orynkig 85-åring


Efter jobbet åkte vi och köpte en orkidé till mamsen som fyller 85 år i dag. När vi kom till henne var syster K där och gratulerade. Hon var sig lik, jag kommer inte ihåg när vi träffades senast. Mamma blev glad för blomman, men hon hade fått jättemånga blommor redan, hela bordet var fullt. Det är ju tur att hon älskar blommor och hon önskade sig förresten ingenting annat, hon har ju redan allt. K skojade med henne och frågade varför det var så mycket blommor och hon sa att hon fyllde år. Vi frågade då om hon visste hur många år hon blev. Hon trodde själv att hon fyllde 70, hon visste inte att det var 85. Hon tycker själv att hon inte ser så gammal ut för hon är ju inte så rynkig och jag tycker inte heller att hon ser ut att vara 85. En annan gång frågade jag om hon visste hur gammal jag var och då sa hon 50-60, då blev inte jag så glad precis, men jag inser ju att hon inte har någon uppfattning om ålder, eller om siffror överhuvudtaget.

"Alla vill leva länge, men ingen vill bli gammal." (Benjamin Franklin)

2 kommentarer:

Dennis Alexis Hellström sa...

Vad fint skrivet! :)

http://www.bimboboy.com/blogg

hannamia sa...

lilla mormor. jag skickade ett kort i lordags, antar att det inte har kommit fram an.. Men det kommer nog snart i alla fall. hoppas jag