onsdag 9 april 2008

Behå eller inte behå, det är frågan

Någon professor i Lund tycker att unga flickor inte ska använda behå för tidigt, de riskerar då att få hängbröst. Han tycker att flickor inte behöver använda behå förrän de är uppåt 20 år om de inte har så stor byst. Han säger att behån hämmar utvecklingen av bröstens naturliga elasticitet.

In your dreams och skitsnack säger jag. Jag tror inte att brösten blir fastare för att man i unga år går utan behå. Se på infödingskvinnorna i bushen, de har väl aldrig sett en behå och inte med den bästa vilja i världen kan man säga att de har yppig byst. Nej, det är nog tyngdlagen som gäller i detta fall, ju äldre man blir desto mer strävar allting neråt, även brösten. Jag tror inte det beror på att man har använt behå i unga år och därmed inte fått "starka" bröst.


"Varje gång jag ser dig är det som om allting stannar till,
och jag vet inte varför,
men varje gång jag ser dig känner jag att det enda jag vill,
är att komma dig nära
Det är samma sak, varje gång vi ses."
(Lisa Nilsson)

2 kommentarer:

Karolin sa...

Frågan är om han eg gillar små tjejer utan BH..eller om han försöker få alla att få fasta bröst...eller om han eg bryr sig?

Anonym sa...

En fransyska ville ta reda på om sportbehå förhindrar hängbröst. 33 kvinnor 18-25 år följdes under 1 år utan bh, även vid sport. Mätningar, t ex avståndet nyckelben till bröstvårta, visade att deras bröst blivit fastare. Undersökning (på franska!) kan sökas på www.e-sante.be
("le soutien-gorge en question").

Obehaget att gå utan bh visade sig också minska efterhand och på slutet tyckte dom flesta det var skönare utan!

Jag är antagligen inte den ende mannen som gillar fria bröst, men kann det inte vara värt det, för bekvämlighet och fastare bröst!