måndag 28 juli 2008

Värme, tuttar och kortkort


Vi bor i Sverige och de allra flesta dagarna på året är det svalt, kallt eller skitkallt. Under några dagar nu har det ju varit ganska varmt, och genast börjar alla klaga på att det är för varmt. Det är ju faktiskt så att värmen skördar dödsoffer, många gamla orkar inte med att det blir över 25° och det är ju tråkigt. Men de allra flesta, och i alla fall vi som har semester, tycker att det är jättehärligt att under kanske två veckor på året få uppleva lite medelhavsvärme. Vi har ju längtat hela året efter sol och sommar, och då tycker inte jag att vi ska klaga om temperaturen går upp mot 30-gradersstrecket. Det går ju att bada och svalka sig med en kall dusch. I går hade vår stad den högsta temperaturen sedan 1994 och det var verkligen varmt tills åskan drog fram med regn som sänkte temperaturen tillfälligt. I dag är dock nästan lika varmt som i går och vi får väl svalka oss i poolen.

Något som jag har tänkt på de senaste dagarna är att äldre damer slänger sin behå när det är varmt. De går ofta med bara ett linne och tuttarna hänger ända ner på magen. Jag förstår om det är varmt och de vill ha så lite på sig som möjligt, men det finns ju faktiskt linnen med behå i nuförtiden och alla yngre har ju behå i alla möjliga färger under sina linnen. Men behöver ju inte se ovårdad ut bara för att det är varmt. Egentligen brukar jag inte bry mig om så mycket hur folk ser ut, men att ha brösten hängande ner till byxlinningen tycker i alla fall inte jag är snyggt. Kortkorta kjolar, klänningar och shorts hör ju sommaren till och är ju jätteskönt att ha när det är varmt och jag bryr mig inte om att folk visar sina celluliter och åderbråck, men tuttar som hänger ner till midjehöjd kan jag bara inte stå ut med.

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , ,

Inga kommentarer: