söndag 27 juli 2008

Bröllopsyra


Gårdagens bröllop var en fantasisk upplevelse. Bruden var jättevacker och brudgummen var naturligtvis också väldigt snygg. Jag tyckte faktiskt synd om alla manliga bröllopsgäster som hade mörk kostym och slips en sån hiskeligt varm dag, jag tror nog att det var den varmaste dagen på året. Vigselakten var lagom kort så man inte tyckte det blev tråkigt, men jag satt ju å andra sidan mest och studerade det vackra taket i OP-kyrkan. Jag har aldrig varit inne i den kyrkan förut och tycker den var väldigt ljus och fin. Efter vigseln fick brudparet åka amerikanare ut i naturen och ta några bilder. Festen efteråt blev väldigt lyckad, det var svalt och skönt i lokalen och jag tror att alla hade väldigt kul. Jenstons uppträdande gick lysande och hon fick väldigt mycket beröm för sin fina sång och musik. Men allt roligt har en ände och vid midnatt smög vi hemåt i den tropiska natten. Je och jag tog oss faktiskt ett dopp i poolen och det var hur skönt som helst och gjorde nog att jag kunde sova, inte som en stock, men i alla fall någotsånär oavbrutet hela natten.

Det är inte bara här i staden det är bröllopsyra, även Pridefestivalen har fått sin beskärda del av giftermål, läs mer här. Men allting verkar ändå kretsa runt den stora Prideparaden, som avgår från Humlegården klockan 13.00 nästa lördag. Förra året slogs publikrekord när 50 000 människor tågade genom Stockholm och 500 000 stod i publiken, men det går rykten om att i år är det ännu fler personer som kommer att delta.

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , ,

Inga kommentarer: