fredag 25 juli 2008

Det är ingen som vet



Astronauten Edgar Mitchell är övertygad om att utomjordingar finns och att de är goda. Han var med på Apollo 14 som landade på månen 1971, och han påstår att NASA har mörkat sanningen i över 60 år om att utomjordingar har besökt jorden. NASA tycker förstås att Mitchell är en gaggig gubbe som hittar på och vill inte kännas vid någon mörkläggning av utomjordingars existens.

Det är ju så att ingen kan säkert veta. Jag kan i alla fall inte avfärda Edgar Mitchell när han påstår att det finns utomjordingar. Det vore ju konstigt om det inte finns något annat liv i universum än här på jorden. Å andra sidan har jag ju hört att astronauter som varit i rymden får en annan syn på livet, att många har blivit religiösa och andra har fått psykiska problem. Det är väl det som är tjusningen och mystiken med rymden, att ingen riktigt vet vad som finns där ute.



Läs även andra bloggares åsikter om , , , ,

1 kommentar:

MissMagicGirl sa...

Jag bloggade själv om det här för ett tag sen och jag är lockad att tro honom. Jag tror absolut att det finns mer liv än vi därute.
Jag har hört radioprogrammet när han pratar om det. Han låter verkligen uppriktig.
^_^