torsdag 24 juli 2008

Hundar ska inte springa lösa


Hundar ska inte springa lösa bland folk. Särskilt inte med rest ragg och öppna käftar. Somliga människor ska inte ha hund eftersom de hela tiden bedyrar att hunden är snäll och inte bits. Varför måste man hela tiden säga det, då måste ju hunden har gjort något utfall någon gång i alla fall. Visst är det alltid tragiskt att behöva se sitt älskade husdjur dö, men kan man inte hålla reda på hunden så får man väl skylla sig själv. Tydligen hade hunden sprungit lös förut i bostadsområdet och skrämt upp de boende runt omkring och polisen har varit där tidigare också. Såklart blir vem som helst livrädd när en hund kommer och ser ut att kunna slita kroppen i stycken, det var väl bara tur att det i det här fallet var en polis som kunde försvara sig. Om det hade varit ett litet barn så hade det kanske slutat på något annat tragiskt sätt där hunden överlevt i stället. Instinkten säger mig att jag inte kan lita helt och fullt på någon hund. Hur snälla och lydiga de än varit hela livet förut så kan de få en knäpp och anfalla helt plöstligt. I tunnelbanerulltrappan i London stod en man bakom mig med en pitbull och jag var livrädd hela tiden att den skulla hugga mig i vaden. Jag fick verkligen kämpa emot för att inte få panik och springa uppför trappan, men tog mitt förnuft till fånga och stod kvar och led alla helvetes kval.

Läs även andra bloggares åsikter om , , , ,

Inga kommentarer: