lördag 19 juli 2008

Dyra barn


I Storbritannien är pojkar dyrare att uppfostra än flickor, men jag undrar om det inte är tvärtom i Sverige. Brittiska pojkars kläder kostar mer än flickorna, där skiljer det sig mest, men där har de skoluniform och det har vi inte här och pojkarnas uniformer är ju dyrare än flickornas. Det är inte bara kläderna som kostar mer, pojkarna får mer pengar till klubbmedlemskap och hobbies. Jag tror nog att i Sverige lägger vi nog mer pengar på flickornas kläder i alla fall, men det kanske bara är en känsla jag har. Jag har en son och två döttrar och jag kan säga direkt att inte har sonen kostat mer än döttrarna, snarare har flickorna kostat mera i drift. Det är nog bara så att i Storbritannien är pojkar mer bortskämda än här, mer krävande och ska bara ha saker och föräldrarna har väl svårt att säga nej.

"Pengar är inte allt här i världen, men de hjälper en onekligen att hålla kontakten med sina barn." (Bing Crosby)

Läs även andra bloggares åsikter om , , ,

Inga kommentarer: