torsdag 24 juli 2008

Semesterfestligheter


Så har vi varit ute på festligheter, K och jag och två gamla vänner och tillika före detta grannar. Vi ses ju inte så ofta numera så det var mycket att tala om. Maten var god och drycken likaså. När vi inte orkade äta mer gick vi upp på övre däck och tittade ut över Hjälmaren på vår färd tillbaka till staden. Det gjorde tydligen halva båten också för det blev rätt så livat där uppe. Det är ju konstigt att det alltid ska vara några som tittar för djupt i glasen och blir pinsamma. De är som kalvar på grönbete och vet inte hur snabbt de ska prova alla drinkar som finns på menyn. Väl tillbaka i hamn tog vi en runda till Rix-FM-festivalen som höll på att avslutas. Vi kände oss rätt så gamla bland alla ungdomar och stannade inte så länge. Det blev en mycket lyckad kväll och nu ser jag fram mot att sova sött och det brukar inte vara något problem att somna efter att ha druckit lite vin och några öl. Jag har ju semester så jag får ju sova hur länge jag vill i morgon (eller snarare i dag).

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , ,

Inga kommentarer: