torsdag 17 juli 2008

Semesterdepp

Efter tre dagars semester har livet hunnit ikapp mig känns det som. Efter att ha haft väldigt mycket på jobbet och stressigt till tusen har jag inte hunnit tänka på mig själv så mycket. Men nu har jag landat, tror jag, och den stora semesterdepressionen har infunnit sig som ett brev på posten. Jag är helt kraftlös och orkar inte en bry mig om någonting. Jag förstår inte hur jag har kommit iväg till jobbet på morgnarna förut, nu orkar jag knappt upp ur sängen. Jag känner mig med andra ord som en urvriden skurtrasa och ser väl ut som en också. Men det är ju vanligt att man hamnar i någon sorts kris på semestern när man har haft mycket om sig och kring sig, och nu plötsligt händer det just ingenting. På jobbet har jag sett fram emot att vara ledig och inte göra någonting, men just nu känns det pest att inte göra någonting vettigt, samtidigt som det känns som ett berg att bestiga bara att dammsuga lite.


Det känns kanske bättre i morgon, annars får jag väl ta och tröstäta lite. I DN och SvD står det att mer fett och mindre kolhydrater är bästa och nyttigaste sättet att gå ned i vikt och det tar jag fasta på.

Så kom igen då, med allt du har och lappa ihop mig bäst du kan
och kom igen då, med allt du har och lappa ihop mig bäst du kan


(Lasse Lindh - Fem enkla saker)

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , ,

Inga kommentarer: