lördag 12 juli 2008

Hysterisk efterfrågan


För mig är mobiltelefonen ett sätt att nå människor och att bli nådd. Jag tycker inte att det spelar någon roll hur telefonen ser ut, bara det går att ringa och skicka sms. Sedan kvittar det, jag har aldrig sett mobilen som en statussymbol. Jag kan inte förstå folks hysteri så fort det ska komma något nytt på svenska marknaden, hur en del kan köa i dygn för att bli först med att köpa en ny telefon. Den nya iPhone 3G från Apple släpptes i Teliabutikerna och natten till fredag såldes 1 050 iPhone-mobiler. Det är helt otroligt att efterfrågan kan var så enorm, för det har ju varit mycket hemlighetsmakeri kring telefonen, men det kanske bidrar till den stora efterfrågan. Jag bara undrar om det är värt att stå i kö i ett dygn för en löjlig liten telefon, som dessutom kostar flera tusen mer än en vanlig telefon att köpa och använda? Jag vet att jag skulle i alla fall lägga pengarna på något annat som jag tycker är vettigare.

Läs även andra bloggares åsikter om , , ,

Inga kommentarer: